Kuching, Sarawak

Assalamualaikum...

Sebenarnya saya baru balik dari Sarawak. Sunday (4/12) till Wednesday (7/12). So saya nak share dengan awak semua tentang pengalaman saya masa di Sarawak. Tersangat seronok but still tak puas hati lagi sebab banyak tempat yang belum habis dilawati.


-
-
-
-
-




Okay, masa ni nak naik flight ke Sarawak. First time naik flight memang rasa mual sebab perut tengah kosong. Lapar gilak, lagi-lagi ada bau makanan kat dalam flight. Sampai je kat airport Sarawak terus ajak ibu pergi makan. Sebelum pergi makan ibu ajak pergi Seriken dulu, memang nak nangis tahan perut yg tengah lapar. Saya memang tak boleh kalau dah lapar sangat, muka mesti pucat.



Shopping di Seriken. Ibu nak cari telekung, last-last tak dapat sebab mahal. Nenek je yg sempat beli. Ayah pulak baru first day dah beli baju, kasut.

Selepas berjalan di Seriken, kami terus pergi makan dan lepas tu check in hotel. Rehat...

Esoknya...



Lencana untuk masuk Ladang Buaya.




-
-
-
-
 Selepas tu kami ke Muzium Sarawak





Kampung Budaya



Jambatan ni utk pergi ke tempat model rumah org ulu,melanau,penan,iban,bidayuh,melayu,cina



Rumah Orang Ulu.


Rumah Cina.
Yg saya pegang tu adalah Penggiling Beras



Ada macam org cina dulu tak? Yg bawak sayur guna ni.

-
-
-
-


Lencana utk masuk ke Kg Budaya



Panggung Budaya



This is Zoey. My org ulu.. haha~ Saya suka dia masa kat Sarawak. Comel !




Kedai sourvenir

-
-
-
-
Muzium Kucing




Comel tak kami? :)


-
-
-
-



Naik sampan...



Orchid Garden



Well.. berangan je..
Next year maybe pergi ke overseas...


Okayla see you next time.. Nanti saya update lagi lepas balik dari Gambang.
See you.. :)