Kutuk orang, Cermin diri


Assalamualaikum
Hai helo hola holo... okay

Saya bukan nak cerita pasal orang yang suka kutuk belakang-belakang, tapi orang yang kutuk depan-depan. Saya ni selalu jugak search youtube nak tengok music video, v-logger. V-loggers memang semuanya awesome, lawak macam Shahrin Najmi, Mathluffi, Maria Elena and Fatin. 

And now... Saya memang minat dekat Ainan Tasneem. Kenal tak kenal tak ? Kalau tak kenal, tu kuno :p Saya search video lagu 150 juta. Dah habis menghayati lagu tu *eceh* Saya pun baca la komen-komen nak tengok respond orang. Terlalu banyak komen yang negatif. I dont know why dorang tak puas hati sangat dengan video tu. Ohh yeah maybe sebab lagu tu Fynn Jamal yang punya. Apa yang saya tau lah, lagu tu dah pun dijual dekat Ainan Tasneem. So bukannya Ainan yang curi kan kan kan... Fynn Jamal pun dah buat kenyataan. Sesetengah orang yang berfikiran cetek dan negatif je yang suka bagi komen negatif macam tu.

Ada yang kutuk cara makeup Ainan dalam video tu. Buruk la, hodoh la, ugly la, makeup tebal la. Okau I admit makeup dia memang tebal pun. Tapi yang makeup kan dia tu makandam kan ? Kalau nak sound cara makeup, sound la makandam tu. Macam la yang kutuk Ainan tu lawa sangat *mata ke atas* Better tilik dulu diri tu depan cermin okay.

Lepas tu ada jugak yang kata suara Ainan tak sedap. At least, dia dah jadi penyanyi, dah famous. Kau hado ? Kalau takdo, dok diam-diam. Memang la suara perempuan tu aurat. Berdosa. Memang tak digalakkan menyanyi. But, kenapa korang tak tegur penyanyi-penyanyi lelaki tu supaya jangan menyanyi ? Even suara dorang bukan aurat, tetap tak digalakkan menyanyi sebab dah bersubahat dengan syaitan nak melalaikan orang Islam dengan hiburan. 

So, renung-renungkan dan sangat beramal...
Bukan berniat nak memerli sesiapa. Sekadar mengingatkan. 

p/s : PERINGATAN UNTUK KITA SEMUA