Avillion, Port Dirkson

Assalamualaikum and hye :D


Last Sunday saya dan family pergi bercuti kat Avillion, Port Dirkson. That's a nice place. Ibu sewa bilik yang dekat dengan beach. 

Harga penginapan hampir RM 750. Service RM50 atau lebih. Breakfast hanya untuk dua orang. Dinner RM70 atau lebih seorang. 

Sampai sahaja di bilik, kami terus 'BOOM!' atas katil. Ayah dah lena dulu dah. Saya ngan ibu keluar pergi melawat area hotel. Tempatnya memang cantik.

Oh yeah, kalau nak duduk dekat bilik yang dapat tengok laut lepas, harganya berbeza tau. Mahal sikit. Kalau nak duduk kat Garden Village, murah sikit sebab tak mengadap laut.


 Nama-nama bilik yang ada kat Avilion.


Ruang lepak


Tempat tidur




Bilik air
Sebelah kanan tu takde atap, so kalau malam-malam memang takut. 

Ibu yang tak kenal erti penat pun ajak la saya pergi jejalan kat area hotel tu. Memang lawa !


Kereta lembu. 
Saya pernah naik kereta lembu time saya kecik lagi. Ingat-ingat lupa la tapi yang saya ingat lembu tu berak kat tengah jalan. *pffftt*


Look at me. Apa di tangan saya tu ? Iu namanya BATOK. Macam peribahasa ni, 'seperti melepaskan batok di tepi tangga'

Malamnya...

Cantiknya pemandangan....


Kami sempat bergambar di sini :D


Kat sini seriously lawa dengan air yang keluar dari tempat yang kat belakang kitorang tu (taktau nama) and lampu-lampu.


Kebetulan ada pameran seni kat situ.


Mamat ni dah tengah malam pun still nak memancing. Macam ni la kalau ada dua orang yang gila memancing. 

Esoknya...

Well pagi-pagi lagi ibu dah kejut sebab takut lambat pergi breakfast. Sebenarnya ibu tak sabar nak tengok pemandangan kat area hotel tu. 



Tengok tu. Ada rabbit.
Sebelum pergi breakfast sempat lagi main dengan haiwan-haiwan ni.


Breakfast


Breakfast makan ni jeee.... Konon diet ehek.


Lepas breakfast kitorang balik bilik. Ayah memang tak habis-habis dengan pancingnya yang bukan menjadi pujaan ikan-ikan di laut.


The view.


 Spa and Sauna. (background)



Okay...
Kalau ada masa free, menginap la kat sini untuk release tension ataupun bercuti.