Perjalanan hidup sem satu di UiTM Negeri Sembilan

Assalamualaikum...

Sejak duduk dalam asrama susah nak berblogging, almaklumlah internet susah nak dapat. Wifi pun alahai sekejap ada sekejap KO. Alang-alang ada masa free ni nak bercerita sikit. Final pun nak dekat dah. Nampak tak betapa lepaknya aku siap tulis blog. So kita mulakan cerita.

Hari pertama aku jejak kaki kat uitmns ni, aku rasa nervous. Yela rasa macam mimpi je dah masuk U. Muka excited ayah dengan ibu memang ta boleh nak kata dah. Masing-masing senyum je... Sampai je terus dapat number bilik, bilik aku 3322. Cantikkan number ^^ Selesai daftar rumah and bilik, aku terus ke bilik. Masuk-masuk je dah ada orang. Aku pun senyum je la. Roommate aku rupanya... Nampak pendiam, tapi rupanya kuat bercakap, gelak memang nonstop la dengan dia. Namanya Atirah... Blur jugak la aku bila first time duk hostel.



Seminggu orientasi memang penat gila lah ! Bangun pukul 4, tidur pukul 1. Normal la orientasi kan... Time orientasi semua muka mengantuk, sampai ada yang tidur time taklimat. Abang Paan apalagi,bukannya dia nak marah, tapi pegi tangkap gambar orang tidur.Makan pulak memang rushing gila, sebab nak cepat. Makanan pun tak sempat kunyah terus telan je. Makanan serious tak sedap and kotor. Hari ketiga MDS almost half daripada kitorang kena cirit-birit termasuk fasi. Kelam kabut jadinya masa tu. Masing-masing rebut toilet, sampai ada yang terpaksa masuk toilet lelaki.

Malamnya kakak dengan abang PM semua pakat nak kenakan kitorang. Kononnya ada reporter dari astro, tv3, tv1 datang sebab nak tanya pasal cirit-birit. Kitorang pun cuak la. Masing-masing duk dalam dewan yang gelap sebab taknak reporter tau. Last-last plan dorang nak suprisekan kitorang, siap nyanyi lagi. Suara memang the best ! Memang takkan dilupakan moment tu.

Habis MDS, semua lega. Masa untuk daftar kelas pulak, so aku ditempatkan di kelas AS120 1C1. Alhamdulillah classmates semua okay and the best. Lama jugak nak ingat nama and nak cari kawan. Bila dah lama barulah aku dapat member perempuan yg rapat. Boleh click ngan aku, apa-apa citer kitorang share. Namanya Deana, cantik orangnya.


Comelkan dia ? Ya ya tau dia comel. Tapi maaf sudah taken hehe... Peace memang trademark kitorang haha. Selain si Ana kecik ni, aku ada lagi 3 org member lelaki. Kitorang ni kira geng la. Ke mana-mana mesti sama-sama. Nama dorang Aizat, Wan dan Pijol. 


Dari kiri gambar : Pijol (hitam), Wan (tengah), Aizat (merah putih)

Masing-masing kitorang panggil artis sebab si Pijol muka macam Aaron Azizi sikit, Wan sebab dia berlakon dan Aizat pula boleh tahan famous jugak la sebab dia berlakon, menyanyi dan guitarist. Kalau ada event ada la muka si Aizat ni.

Then, lecturer semua okay especially Miss Nadiah. Aku hampeh sikit kat Bio ngn Physics. Tapi takpe usaha tu penting ! 


Classmates

First time lepak sama-sama



Bila dah berbulan-bulan kenal. And yeah biru sama.



Kalau takde dorang, taktau la macam mana.





Haa nak citer sikit lagi sorang member aku yang kecik, Emi (tengah). Cantik kan ? Dia schoolmate Ana. So bila dah selalu lepak sama, makan sama, tengok movie sama, jadilah rapat macam sekarang :D



Tu je la kot citer untuk kali ni. Mata pun dah tak larat nak bukak. So bye :)